حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۱۵۱
تبلیغات آنلاین هدف جدید قانونگذاران چینی
رگولاتور بازار چین روز گذشته قوانین جدیدی برای نظارت سخت گیرانه تر بر تبلیغات آنلاین پیشنهاد کرد.
به گزارش لینک وبسایت به نقل از رویترز، طبق قوانین پیشنهادی جدید چین، آگهی ها نباید روی مصرف نرمال اینترنت تأثیر بگذارند یا کاربران را گمراه کنند. اداره دولتی تنظیم بازار چین در اطلاعیه ای اعلام کرد، تبلیغات اینترنتی باید فرهنگ عالی سنتی ملت چین را گسترش دهند. طبق قوانین پیشنهادی اپراتور پلت فرم ها باید سیستمی برای ثبت و بررسی تبلیغات و سفارش دهندگان آگهی ایجاد کنند. همینطور آنها باید محتوای آگهی هایی که به نمایش درمی آیند را رصد و بررسی نمایند. علاوه بر موارد گفته شده، تبلیغاتی که با هدف گرفتن کودکان، درمان های پزشکی را ترویج می کنند و تبلیغات لوازم آرایشی و بازی های کامپیوتری که به سلامت جسمی و ذهنی کودکان کمکی نمی کند هم ممنوع خواهند بود. طبق اطلاعات موجود در وبسایت اداره تنظیم بازار چین، مردم می توانند تا ۲۵ دسامبر نظرات خود درباره این قانون را ارائه نمایند. در ماه سپتامبر رگولاتور فضای سایبری چین پیش نویس قوانینی را درباره شیوه استفاده از الگوریتم های پیشنهاد محتوا منتشر نمود. این درحالی است که امسال میلادی مقامات چینی قوانین سختگیرانه تری در صنایع مختلف بخصوص فناوری وضع کرده اند. بایدو (موتور جستجوی چینی) و تنسنت (تولید کننده بازی های کامپیوتر ای) طی گزارش های در ارتباط با نتایج فصلی خود اخطار دادند چشم انداز فروش تبلیغات در کوتاه مدت چندان رضایتبخش نیست و تحت تاثیر پاندمی و قوانین سختگیرانه قرار دارد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب