این استارت آپ بیمارستان را به خانه می آورد
به گزارش لینک وبسایت، استارت آپ «داکلا» ۴۶ میلیون دلار بودجه را برای توسعه یک تکنولوژی جدید در اروپا جمع آوری کرده است تا خدمات بیمارستانی را به خانه بیماران ببرد.
به گزارش لینک وبسایت به نقل از ایسنا، بیمارستان های سراسر دنیا همیشه با کمبود تخت روبه رو هستند و این مشکل در صورت وقوع یک خطر بهداشتی یا سایر فاجعه های بزرگ در مقیاس بزرگ امکان دارد تشدید شود.
به نقل از تک کرانچ، استارت آپ «داکلا»(Doccla) درحال عرضه فناوری جدیدی معروف به «تخت مجازی» برای رسیدگی به این مشکل است تا به پزشکان کمک نماید بیمارانی را که زودتر از موعد مرخص شده اند یا در بعضی موارد اصلا به بیمارستان نمی روند، از راه دور مدیریت کنند. بعد از جلب توجه به این فناوری در بریتانیا و ایرلند، حالا ۴۶ میلیون دلار برای توسعه آن در اروپا جمع آوری شده است.
داکلا که با شرکت هایی مانند «گرافنت»(Graphnet) و «هوما»(Huma) رقابت می کند، از این بودجه تا حدی برای استخدام گروههای محلی در بازارهای جدید استفاده خواهد نمود. باآنکه تمرکز اصلی این استارت آپ تابحال بر بستن قرارداد با خدمات بهداشتی بوده است، اما از آزمایش های بالینی مجازی برای شرکتهای داروسازی هم پشتیبانی می کند و توجه خویش را به ایجاد یک کسب و کار پیرامون حوزه داده معطوف می دارد.
نخستین شروع داکلا از دوره همه گیری کووید-۱۹ بود. در آن زمان، فشار بزرگی برای دور نگه داشتن افراد از بیمارستان ها به منظور کاهش فشار روی منابع، سازمان های مراقبت بهداشتی را بر آن داشت تا برای رفع این شکاف به چاره هایی مانند تخت مجازی داکلا وارد شوند، اما با بازگشت زندگی به حالت عادی، استارت آپ راهبردهای عملی تری را هم دنبال کرد.
خدمات داکلا پیرامون مجموعه ای از دستگاههای نظارتی سازمان دهی شده که اپلیکیشن آنها از پیش روی یک تلفن همراه بارگذاری شده است. دستگاههای نظارتی برای جمع آوری داده هایی مورد استفاده قرار می گیرند که مستقیما در پرونده های الکترونیکی سلامت بارگذاری می شوند. پزشکان داده ها را از راه رابط کامپیوتری داشبورد پزشک می بینند و زمانیکه موارد تشخیصی به توجه بیشتری نیاز دارند، هشدارهای ویژه ای را دریافت می کنند. این یک نقطه فروش قوی برای کارکنان پرکار و آرامش خاطر برای بیماران در خانه است.
«مارتین راتز»(Martin Ratz)، یکی از بنیان گذاران داکلا اظهار داشت که این استارت آپ یک رویکرد بسیار عملی را برای ورود به بازارهای جدید دارد. رویکرد استارت آپ اینست که معمولاً قبل از انجام کار، یک مشتری جدید را ثبت نام می کند.
راتز با خاطرنشان کردن این مورد که هم اکنون برنامه هایی برای انجام شدن این کار در اتریش و فرانسه وجود دارد، اظهار داشت: ما ابتدا محصول را می فروشیم و سپس با کمک مشتری به بازار وارد می شویم. این دقیقاً همان چیزی است که در آلمان صورت گرفت. ما می خواهیم کارهایی را که در بریتانیا انجام می دهیم، تکرار نماییم. در عین حال، درک می نماییم که زیربنای بازارهای جدیدتر از برخی جنبه ها بخصوص از نظر بازپرداخت بسیار متفاوت می باشد.
فناوری «بیمارستان در خانه» داکلا در تحقیقات دارویی هم استفاده می شود. داکلا به صورت ویژه در طول آزمایش های دارویی، نیاز بیماران را به حضور فیزیکی در مراکز درمانی که معمولاً توسط سازمان های تحقیقاتی قراردادی شخص ثالث اداره می گردند، می کاهد یا جایگزین می کند تا بر پیشرفت آنها نظارت شود. راتز اظهار داشت: ما می توانیم به انجام شدن سریع تر، بهتر و ارزان تر کارها نسبت به روش های سنتی کمک نماییم.
منبع: linkwebsite.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب