عرضه اندروید ۱۵

عرضه اندروید ۱۵

به گزارش لینک وبسایت، جدید ترین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی «اندروید ۱۵» بعد از انتظارهای فراوان بالاخره در گوشیهای پیکسل گوگل ارائه شد و در هفته های آینده برای گوشیها و تبلت های شرکتهای دیگر هم در دسترس قرار خواهد گرفت.


به گزارش لینک وبسایت به نقل از ایسنا، برای کسانیکه یکی از مدلهای گوشی هوشمند جدید پیکسل گوگل را تهیه کرده اند، با این که کمی منتظر ماندند، اما بالاخره گوگل حالا آغاز به عرضه «اندروید ۱۵» برای آنها کرده است.
به نقل از انگجت، در حالیکه گوگل ماه گذشته کد منبع نسخه منبع باز آنرا منتشر کرد، این نسخه جدید از این سیستم عامل تلفن همراه تازه درحال عرضه به گوشیها و تبلت ها است.
مانند همیشه، دستگاههای پیکسل نخستین دستگاه هایی هستند که به نسخه جدید اندروید دسترسی پیدا می کنند.
مجموعه گوشیهای هوشمند «پیکسل ۹» با این که در ماه آگوست عرضه شدند و با وجود این که گوگل معمولا یک بروزرسانی سیستم عامل اندروید را در کنار جدید ترین پرچم دارهای خود معرفی و عرضه می کند، اما این دفعه این طور نبود.
«اندروید ۱۵» در ماههای آینده بر روی دستگاههای حائز شرایط سایر سازندگان هم در دسترس قرار خواهد گرفت.
امنیت و حریم خصوصی از نقاط تمرکز اصلی «اندروید ۱۵» است. گوگل می گوید قفل تشخیص سرقت از هوش مصنوعی جهت کمک به حفاظت از داده های کاربران استفاده می نماید. همینطور لایه های اضافی احراز هویت برای مواردی مانند حذف سیمکارت و خاموش کردن ابزار Find My Device به ایمنی بیشتر دستگاه کاربران کمک می نماید.
ضمن این که میتوان یک فضای خصوصی در «اندروید ۱۵» راه اندازی نمود که در آن برنامه های حساس و هر برنامه دیگری برای دیگران نامرئی می شود.
از دیگر خصوصیت های جدید میتوان به روشی آسان برای پین کردن و برداشتن سنجاق نوار وظیفه(task bar) در گوشیهای تاشو و تبلت ها برای طرح بندی های قابل تنظیم بیشتر و دسترسی به برنامه ها اشاره نمود.
گوگل انتخابهای دوربینی بیشتری را مانند کنترل دقیق تر روی نور فلاش برای برنامه های شخص ثالث فراهم نموده است.
کاربران همینطور می توانند با یک ضربه وارد برنامه هایی شوند که از کلیدهای عبور استفاده می نمایند و شاید مهم تر از تمام برای برخی افراد این باشد که برنامه های پیام رسان شرکتهای مخابراتی زمانیکه خارج از محدوده شبکه های سلولی و وای فای باشند و آنتن وجود نداشته باشد، می توانند از پیام رسانی از راه ماهواره استفاده نمایند.
گوگل امروز نسخه ای مخصوص پیکسل را عرضه می کند که شامل پشتیبانی از قفل تشخیص سرقت در دستگاههای دارای اندروید ۱۰ و بالاتر است.




منبع:

1403/07/27
13:09:59
5.0 / 5
6
تگهای خبر: ابزار , اندروید , دوربین , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
Link website