عرضه عینك هوشمند فیسبوك بدون فناوری حقیقت افزوده
به گزارش لینک وبسایت عینک هوشمند فیس بوک بدون فناوری حقیقت افزوده در سال میلادی جاری روانه بازار خواهد شد.
به گزارش روزنامه دیلی میل، از سال ۲۰۱۳ که گوگل نمونه اولیه عینک هوشمند خویش را عرضه نمود، ساخت عینک های هوشمند به یکی از آرزوهای شرکتهای فناور تبدیل شد. البته در آن زمان، عینک های هوشمند آن چنان شناخته شده نبودند و نگرانی های زیادی هم در مورد حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران وجود داشت.
اما حالا بعد از گذشت سال ها، بنظر می رسد که دیگر وقت عرضه این عینک های هوشمند فرارسیده و بطور قطع با استقبال عموم هم مواجه خواهد شد. حالا «اندرو بوسورث»، مدیر بخش حقیقت مجازی و حقیقت افزوده فیس بوک اعلام نموده است که احیانا در سال ۲۰۲۱ میلادی، علاقه مندان می توانند عینک هوشمند این شرکت را خریداری کنند.
عینک هوشمند فیس بوک با همکاری شرکت Luxottica Group (شرکت مادر Ray-Ban) تولید خواهد شد، اما گفته می شود که در این عینک از فناوری حقیقت افزوده استفاده نشده است.
بوسورث در باره این عینک اظهار داشت: این عینک هوشمند است و عینک حقیقت افزوده نیست.
مدیرعامل فیس بوک پیش تر اعلام نموده بود که نخستین عینک حقیقت افزوده فیس بوک در سال ۲۰۲۱ روانه بازار می شود.
اطلاعات اندکی در مورد پروژه فیسبوک برای ساخت عینک های هوشمند در دست است؛ هنوز مشخص نیست که علاوه بر این عینک که احیانا امسال عرضه خواهد شد، چند مدل دیگر در دست ساخت و توسعه قرار دارد، اما در آینده، عینک های هوشمندی مجهز به قابلیت حقیقت افزوده را روانه بازار خواهد نمود.
واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می کند. این عناصر بر مبنای تولیدات کامپیوتری که از راه دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط حسگرهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده های GPS می باشد، ایجاد می شود.
در حقیقت افزوده معمولاً چیزی کم نمی گردد بلکه فقط اضافه می شود. همینطور حقیقت افزوده تا حدودی شبیه به حقیقت مجازی است که توسط یک شبیه ساز، دنیای واقعی را کاملاً شبیه سازی می کند.
منبع: linkwebsite.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب